Kinderpaaswake

De kinderpaaswake 2017 en 2018 werden gehouden samen met de Protestantse Gemeente Slochteren, in de kerk aan de Hoofdweg 18 te Schildwolde.

Ook in 2016 werd de kinderpaaswake gehouden, toen in Schildwolde.

2015: Kinderpaaswake in Hellum: ‘Alles wordt nieuw’

Ken je Rupsje Nooitgenoeg? Rupsje Nooitgenoeg heeft honger. Hij eet maar door. Daar krijgt hij enorme buikpijn van. Hij bouwt een huisje om zich heen. Is dat het einde? Nee hoor, na een week komt hij eruit als een prachtige vlinder!
In sommige verhalen uit de bijbel lijkt het ook of het nooit meer goed komt. Zoals bij Noach en bij Mozes. Ook met Pasen lijkt het alsof het altijd donker blijft.

Wil je weten hoe het afloopt? Kom dan luisteren naar een verhaal met Mirjam en Micha.
In dit verhaal ontmoeten Mirjam en Micha de mensen uit deze bijbelverhalen.
Het loopt soms heel anders dan je denkt…

Rupsje Nooitgenoeg

kinderpaaswake 2015 (2)

Vanaf 2013 organiseren de Protestantse kerken in Kolham, Noordbroek, Schildwolde-Overschild-Hellum en Slochteren-Schildwolde een kinderpaaswake voor kinderen van 4-12 jaar.

Een laagdrempelige viering die helemaal gericht is op de kinderen samen met hun pappa’s en mamma’s en/of opa’s en oma’s.
De kinderpaaswake 2015 is op zaterdag 4 april in de Walfriduskerk in Hellum en duurt van 19.00 tot 19.45 uur.