Kunst van Mathilde van Wijnen in Schildwolde

PAPIER ZWART EN WIT

Mij fascineert het dat papier zo veelzijdig is, het is prettig natuurlijk, het komt uit een boom, is kwetsbaar maar toch ook werkbaar.

Papier is van zichzelf vlak, dus twee dimensionaal (2D) en wordt het meest gebruikt als drager voor tekst of beeld. Ik gebruik het papier als basismateriaal om een object mee te maken. Traditioneel en experimenteel. Ruimtelijk (3D) maak ik met kreukels, proppen, met lijnen, en vouwen. Van maagdelijk klein tot organisch groot. Van troostend beeld om in weg te dromen tot overweldigend boos gekreukeld. De kerk is als basis stevig genoeg om het aan te kunnen, maar toch probeer ik de sfeer te beïnvloeden en te veranderen.

Het is een verbeelding van mijn gevoel over het leven, mijn strijd om balans te vinden tussen schoonheid en frustratie over het geweld en onrecht in de wereld.

Als ik aanwezig ben (28 en 29 mei en 4 en 6 juni) dan vul ik de kerk met celloklanken.

Zie voor meer informatie: Mathilde van Wijnen