Kinderoppas en kindernevendienst

Sinds kerstmorgen 2014 is er minimaal twee keer per maand kindernevendienst en kinderoppas, afwisselend in één van de vier Woldkerken.kindernevendienst 25-12-2014

Voordat de kinderen naar hun eigen ruimte gaan vertelt de voorganger een verhaal van Mirjam en Micha zoals ook in de Nieuwe Kerk in Groningen en in een aantal andere kerken gedaan wordt.

In de Woldkerken proberen we de kinderen op een frisse en eigentijdse manier kennis te laten maken met de bijbelverhalen. Hierbij hebben we een open blik naar de verhalen en de wereld om ons heen. Dit proberen we ook aan de kinderen mee te geven.

Vanaf het seizoen 2018-2019 is er bij alle clusterdiensten kindernevendienst. De leiding van de Woldkerken blijft het verhaal van Mirjam en Micha volgen; leiding uit Slochteren volgt “Vertel het maar”.

Als de kinderen de kerk verlaten (voor de lezingen, en na het aansteken van hun kaars aan de Paaskaars) zingen we samen het eerste en derde lied voor de kindernevendienst. De kinderen komen terug na de gebeden, tijdens de collecte.

Zie voor het Rooster KND+Oppas Woldkerken 2018-02-23 onder de link.

Voor meer informatie, zowel voor de Kindernevendienst als voor de kinderoppas, kun je contact opnemen via kinderoppas@woldkerken.nl.

Je bent altijd welkom om een keertje te komen kijken!

Ook tijdens de clusterdienst van 8 maart 2015 in Slochteren was er kindernevendienst:

Kindernevendienst 8 maart 2015image2

image4 (2)