Gespreksavonden 2014-2015

Voor de gespreksavonden komend seizoen wil ik een boekje gebruiken dat is ontstaan in de protestantse gemeente De Voorhof in Kesteren. ‘Veertien kerkgangers keren in dit boek hun geloof binnenstebuiten’, zo staat achter op de omslag te lezen. Ik neem als onderwerp voor een avond de titel van de hoofdstukken en neem wat citaten uit het hoofdstuk. Voor die mensen die het boek graag zelf aanschaffen en lezen: de titel is ‘God is niet te vangen, onorthodoxe gesprekken over veranderend geloof’, met als schrijver Jan Offringa en als redacteur Evert van Baren. De volgende hoofdstukken wil ik komend seizoen bespreken:

1. God grijpt niet in
  2. Niet uit het boekje: ‘Wat is leven?
  3. Laat de Geest maar waaien
  4. Kerk in revisie
  5. Verantwoordelijkheid en vrije wil
  6. Het kruis als symbool
  7. Toekomstverwachtingen; kan ook worden: Wonderen of verwondering?

Ik heb zeven onderwerpen voor zes avonden gepland, drie in het najaar, drie in het voorjaar en de data zijn: donderdag 18 september, woensdag 15 oktober, donderdag 27 november;  woensdag 21 januari, donderdag 19 februari en woensdag 25 maart. Het zou kunnen dat er een avond voor jonge gezinnen wordt georganiseerd in clusterverband, maar dat hoort een ieder vanzelf wel.

Ds. Jan Hommes

tijd: 20.00 – 21.45 uur

Lokatie
Leerkamer bij de Hervormde kerk in Schildwolde