gespreksavonden 2020-2021

We beginnen dit seizoen op 29 september.

We hebben vorig jaar twee keer een hoofdstuk besproken uit het boek ‘God is niet te vangen’. Dat is iets waar we het komend jaar mee verder kunnen, maar dan wel na overleg met de aanwezigen.
Ondertussen zijn we een half jaar niet meer in de gelegenheid geweest om kerkdiensten en kerkelijke activiteiten te hebben (we starten nu weer voorzichtig op en weten niet wat er nog komen gaat….). Het heeft de nodige vragen opgeroepen over de plaats van de kerk.
Ik zou het mooi vinden om daar morgenavond samen over door te praten (en natuurlijk ook de vragen aan de orde te laten komen die bij jullie spelen!)
Ik geef jullie ter overdenking daarom één vraag mee: Wat zou je missen als de kerk er niet meer zou zijn? (‘kerk’ bedoel ik in de breedste zin: het kerkgebouw, de vieringen, kerkelijke activiteiten, de geloofsgemeenschap, …..)

Een vraag die waarschijnlijk genoeg gespreksstof oplevert.

27 oktober bespreken we hoofdstuk 3: Laat de Geest maar waaien.

Het gesprek moet wat mij betreft niet te ‘theologisch’ worden en daarom ook twee meer eigen/persoonlijke vragen:
Hoe zie jij de Geest / de Heilige Geest?
Ben je in jouw leven iets van de Geest / de Heilige Geest tegen gekomen, heb je iets ervaren?

Verdere gespreksavonden gingen i.v.m. corona niet door.

Een hartelijke groet,
Ds. Harry Eringa