Pelgrimeren in de provincie

Op vrijdagmiddag 21 april 2017 heeft  CdK dhr. Paas de website www.spig.nl geopend met een replica van een middeleeuwse pelgrimsstaf. Het symboliseert de overgang van de middeleeuwse naar de eigentijdse pelgrimage in Groningen. Op de website staat 2300 km. aan pelgrimageroutes in de provincie Groningen.: 62 dagetappes van ca. 21 km; 131 van 8 km. en enkele meerdaagse etappes waarin overnachtingen zijn opgenomen. De Stichting Pelgrimeren in Groningen werkt hierin samen met de Stichting Oude Groninger Kerken en de Raad voor Kerken Groningen-Drenthe. Veel aandacht is er ook voor natuur en cultuur.

Alle kerken van de Protestantse Gemeente de Woldkerken zijn in een pelgrimage opgenomen. Kaarten (ook voor de smartphone) en informatie is te downloaden van de website www.spig.nl.