Gereformeerde kerk Siddeburen

Op 13 december 1912 werd de huidige kerk in gebruik genomen. De oude kerk werd in 1913 verkocht en gesloopt.
In 1919 werd er elektrische verlichting in het kerkgebouw aangebracht. In 1928 werd de huidige pastorie gebouwd.
In 1930 werd een gebruikt orgel aangeschaft bij de fa. Leemhuis te Zuidbroek: een balustrade orgel met klavieren aan de rechterkant, gebouwd in 1852 door P.v.Oeckelen voor de R.K.Kerk te Veendam.
(Bron: gereformeerdekerksiddeburen.nl)

Website van de kerk: www.gereformeerdekerksiddeburen.nl

In deze kerk exposeerde in 2012 Peter Schudde
Peter Schudde (Winschoten, 1973) maakt beelden van materialen die hij vindt op de afvalbergen van onze maatschappij. Zo kunnen bijvoorbeeld industrieel afval en auto-onderdelen verworden tot religieus voorwerp in de vorm van totempalen; alsof volksstammen uit het post-nucleaire tijdperk de vroegere functie ervan vergeten zijn.
Eind 2007 begon hij te experimenteren met printplaten. De kleine complexe labyrinten fascineerden me enorm; alsof je van ver in de ruimte op onze verstedelijkte, geïndustrialiseerde wereld neerkijkt.
Zo ontstonden de zogenaamde printplaatsculpturen : Geometrische lichtobjecten van metaal en printplaat met een metafysisch karakter.
De invloed van de westerse beschaving op onze verbondenheid met de natuur door middel van wetenschap en techniek is een belangrijk thema in zijn werk.

website: www.peterschudde.nl

Gereformeerde Kerk Siddeburen