Hervormde kerk Schildwolde

De Kerk van Schildwolde dateert uit de zeventiende eeuw. De huidige kerk werd gebouwd op de fundamenten van een oudere kerk uit de dertiende eeuw. De los van de kerk staande juffertoren is een overblijfsel van die oorspronkelijke kerk.
De huidige kerk is gebouwd na de reformatie. Het is een eenvoudige zaalkerk, opgetrokken uit baksteen. Over de bakstenen is een pleisterlaag aangebracht. De kerk werd ingewijd in 1686.
De toren bij de kerk is een van de drie juffertorens in de provincie Groningen. (bron: wikpedia.org)

In deze kerk exposeerden in 2012 Kees en Alie Evertse
Over Kees Evertse
Geboren 21 januari 1942 in Oudelande. Op veertienjarige leeftijd naar de kunstnijverheidsschool te Groningen (nu academie minerva), Later Lo akte gedaan.
Acht jaar les gegeven in Hoogezand cultureel centrum en enige jaren in Emmen.
In 1983 in Groningen werkzaamheden  als bedrijfsleider afd carroserie/reklame.
In 2002 begonnen met cursussen in Frankrijk. Hier begon de naam Lecole du art.
Momenteel verzorgt Kees Evertse een cursus in Sappemeer.
Exposities: Hoogeveen Motel/Ziekenhuis, Overschild/Slochteren, Froombosch.
Geplande exopstie: Damkerk Hoogezand, Dorpskerk Sleen, Kerk Kolham.

Over Alie Evertse
Geboren op 20 juni 1944  in Sleen. Opleiding Mode academie.
In 1975 opleiding gevolgd bij Jan Mulder te Orvelte in het bewerken klei en keramiek.
In 1993 les genomen bij Atelier Westbroek met als docent Monie Ulger voor boetseren en bakken van klei.
Hier kwam ik in aanraking met steen.
Ik ben begonnen aan het beeldhouwen met verschillende soorten steen omdat dit mij aantrok ben ik hier op verder gegaan.
Exposties:  Sleen, Eenrum, Siddeburen, Slochteren.
Geplande exposities: Damkerk Hoogezand, Dorpskerk Sleen.

Website Kees en Alie Evertse: www.lecoleduart.nl

Hervormde kerk Schildwolde