Hervormde kerk Slochteren

De kerk van Slochteren is een van oorsprong romanogotisch kerkgebouw in de Grongse plaats Slochteren. Van de oorspronkelijke kruiskerk uit de dertiende eeuw is het transept bewaard gebleven. Dit is in de achttiende en negentiende eeuw flink verbouwd, sindsdien resteert een zaalkerk met een losse toren. De toren is feitelijk het enige deel dat van de oorspronkelijke kerk bewaard is gebleven. (bron: wikipedia.org)

Website van de kerk: www.gereformeerdekerkschildwolde.nl (website van de Protestantse gemeente Slochteren-Schildwolde i.w.)

In deze kerk exposeerden in 2012 Johan Rienstra en Lia Tamminga

Over Johan Rienstra
Natuur is de inspiratiebron van mijn fotowerk.
Meestal kies ik een begrensd natuurgebied waarbinnen ik foto’s maak.
Steeds keer ik terug in hetzelfde stukje natuur; ik bouw een band op met de bomen, graslanden, uitzichten.
Mijn foto’s worden zo steeds persoonlijker: ze geven mijn beleving, mijn impressie weer.
Daardoor zijn de foto’s vaak  geen realistisch plaatjes ,maar impressionistische sfeerbeelden.De fotobeelden die ik exposeer, zijn gemaakt in het Slochterbos bij de Fraeylemaborg.

Website Johan Rienstra: www.mijnfotografiesite.nl

Over Lia Tamminga
Zij heeft in Slochteren haar eigen fotostudio, waar zij hoofdzakelijk portretten maakt. Ook natuur- en macrofotografie spreken haar erg aan.
Voor deze expositie heeft zij gekozen voor foto’s in de hoofdkleuren van de regenboog.

Hervormde kerk Slochteren
Hoofdweg 108