paaseieren zoeken op 2 april 2021

Op Goede Vrijdag verzamelden zich 6 kinderen (Mirjam, Thirza, Iris, Kim, Eva en Tom) om mee te doen aan het zoeken van Paaseieren. Door een afzegging hadden het nog meer kinderen kunnen zijn. In de kerk van Slochteren en rondom de kerk waren kleine paaseitjes neergelegd én er waren ook grote paaseieren en zelfs 4 chocolade paashazen. De laatsten waren ‘verstopt’ onder bladeren, in een graspol of tegen de boomstam zodat ze niet direct zichtbaar waren. De kinderen gingen enthousiast aan het zoeken. De oudere kinderen gingen zelfstandig op zoektocht, de kleineren met begeleiding. Iedereen vond meerdere eitjes dan wel grote paaseieren. Het leuke was dat Tom zelfs echte eieren vond: een nest vol eendeneieren, mooi neergelegd en omgeven met donsveertjes.  Prachtig. Volgend jaar weer? En dan gaan we er vanuit dat het op 1e Paasdag na de viering kan. Vrij van beperkende maatregelen!